Tíz évvel ezelőtt jelent meg az igény: a már meglévő szellemi és infrastrukturális háttérre építkezve a lap a megyeszékhelyen túl is hallassa szavát. Ez volt az Alföldi Lapok alapító koncepciója.
A tevékenység kiteljesítésének azonban ez csak az első állomása volt. Az információközlés és közvélemény formálás mellett mind erőteljesebb szerep jutott a hatékony PR és reklámtevékenységnek, a kultúra és hagyományápolásnak, a cégimázs építésnek, a városkép alakításnak, valamint a karitatív munkának. A Kecskeméti Lapok és a köré fonódó cégcsoport az információk közvetítése mellett egyben a közösségépítés fontos helyi fóruma is, ahol kivételes komplexitásban egyesülnek a médiában rejlő lehetőségek.
Csapatunk, mondhatni: szellemi tőkénk tevőlegesen közreműködik e folyamatban. Így találtunk rá azokra a kapcsolatrendszerekre az egészségügyben, a helyi civil szervezetek és alapítványok körében, az egyházzal, vagy akár a vállalkozásokkal, amely a kölcsönös bizalmon, és bizonyos szempontból természetesen a kölcsönös előnyökön alapszik. Érzékenyen figyelünk a felkarolásra érdemes, értelmes célokra, és igyekszünk megtalálni a módját, hogy ezekhez támogatókat mozgósítsunk. Így bizonyítjuk nap mint nap, hogy a különböző területekben rejlő lehetőségek, valamint a média eszköztára egymás szolgálatába állítva felerősítheti a pozitív hatásokat, és kiteljesítheti a siker fogalmát.